Музеї та соціальні мережі. Закордонний досвід


Джим Річардсон (Jim Richardson): 

Заклади культури недостатньо усвідомлюють потенціал соціальних мереж Facebook і Twitter

По своїй первісній суті соціальні мережі Facebook і Twitter є засобами міжособистісного спілкування. Але установи і заклади культури, прагнучи скористатися ними в маркетингових цілях, дуже часто не усвідомлюють цієї специфічної особливості соціальних мереж (а отже і їхнього потенціалу назагал!), оскільки прирівнюють новітні засоби масової інформації до їхніх попередників - преси, радіо, телебачення. І даремно.

Включіть «сарафанне радіо»!
Люди діляться своїми враженнями про все, що нас оточує, і саме такий спосіб обміну інформацією найбільше впливає на те, які товари ми купуємо і якому дозвіллю віддаємо перевагу.

Дослідження довели, що саме ненав'язливі враження,  рекомендації друзів набагато впливовіші, аніж гола реклама. Це  твердження також слушне і для соціальних мереж Facebook та Twitter.

Звичайно, особисті рекомендації не є чимось новим. Але якщо десять літ назад я міг розповісти про виставки чи спектаклі, які мені сподобались, лише обмеженій кількості людей, то соціальні мережі помножують ефект «сарафанного радіо». Сьогодні мені немає потреби ходити і розповідати особисто кожному про свої враження, вистачає лише натиснути клавішу мишки, щоб інформація розлетілась серед сотень чи навіть тисяч людей.

Я вважаю, що закладам культури варто переосмислити свій підхід до соціальних мереж, зосередитись не на тому, що ми хочемо сказати, а на тому, як нам змусити інших заговорити про себе.

Існує безліч можливостей спонукати людей обговорювати ваш заклад культури.

«Сподобайтесь» людям!
Сьогодні людям стало набагато простіше ділитися зі своїми друзями всім, що їх цікавить, завдяки соціальним кнопкам мережі Facebook та інших.

Такі соціальні кнопки за допомогою простого коду можна легко додати на будь-яку сторінку вашого сайту. Коли хто-небудь натискає на них, з'являється посилання на ваш контент в обраній соціальній мережі, - саме так тепер найчастіше діляться інформацією із своїми друзями, колегами, знайомими.

Середньостатистичний користувач Facebook має 130 друзів, але, як показали дослідження, ті, хто натискає на кнопку мережі Facebook «Мені подобається», має в середньому вдвічі більше друзів.



Просіть людей залишити відгук!
Один із способів, яким галерея "Тейт" користується для того, щоб підштовхнути людей говорити про її виставки – відгуки на сторінці галереї у мережі Facebook. Це дійсно ефективна реклама виставок, бо тут реальні люди діляться своїми враженнями.

Для того, щоб задіяти цю функцію на своїй сторінці Facebook, "Тейт" скористалася безкоштовним додатком під назвою «Відгуки». Так само і кожна інша виставкова зала або музей можуть за лічені хвилини підключати подібний сервіс.

Якщо ви вирішили активувати цю опцію на вашій сторінці Facebook, то раджу обміркувати в який спосіб повідомите про це відвідувачам.

Заселіть мешканця!І
Інший цікавий спосіб змусити члена суспільства поділитися враженнями про заклад культури полягає в тому, щоб запросити його пожити там. Так зробив Музей науки і промисловості в Чикаго, коли оголосив конкурс, щоб знайти кого-небудь пожити у них в музеї впродовж місяця.

Музей отримав понад 1500 заяв і визнав переможницею жінку на ім'я Кейт. Вона проводила експерименти, розмовляла з відвідувачами і ділилась своїми враженнями через свій блог, відео та Twitter. Інформації від реальної людини, яка живе в установі, довіряють більше, аніж інформації, офіційно наданій самим музеєм.

Ставтесь до блогерів як до рок-зірок!
Вам не обов'язково вдаватись до крайнощів і заселяти когось у свій заклад культури, щоб змусити людей писати про вас, вам належить всього лише достукатися до блогерів.

Пропаганда блогерів стає буденною справою. Якщо трохи потрудитися, можна скласти "реєстр" авторитетних блогерів вашого міста або вашої галузі діяльності. Результати можуть приголомшити.

Перед виставкою, яку організовував позаторік, я познайомився із 4-5 людьми, котрі вели блоги по моїй тематиці. Разом у них було понад 100 000 читачів щоденно, і це співтовариство потенційно могло зацікавитись моєю виставкою.

Коли у вас є список блогерів, ви можете добре прислужитися своїй установі. Запрошуйте їх на прес-прев'ю, спонукайте писати про ваші виставки, акції, заходи, даючи їм вільну нагоду фотографувати, щоб проілюструвати свої пости в блогах.

Закінчення
Ваша активність у соціальних мережах не повинна концентруватися тільки на тому, що ви самі хочете сказати, вам потрібно постійно шукати нагоду змусити інших говорити про себе.

Як ви можете скористатися соціальними мережами для того, щоб спонукати людей говорити про ваші виставки, акції чи заходи?

Особлива подяка за ре-пост: prostir_museums | 13 жовтня 2013 21:08  


Як музеї Канади та Нової Зеландії рекламують себе

 

 

Торонто, Канада 

Автор: Ilena Aldini-Messina 

Час проведення: 2013 рік

У Торонто, для привернення більшого числа молодих людей до музеїв, розгорнули рекламну кампанію WTF? (What the fact?). На автобусних зупинках по місту були розміщені плакати із зображенням певного історичного артефакту, слоганом WTF? та посиланням на експонат у мережі Facebook. Серед артефактів зустрічались оригінали відомих історичних реліквій, частини солдатської уніформи, старовинні печатки, вази тощо. Кожен, хто вгадував назву предмету та його призначення, отримував безкоштовний квиток у музей. В цілому акція була сприйнята позитивно. І не тільки в місті, але й у інтернет-спільноті, незважаючи на кілька невдоволених коментарів від батьків. Акція WTF? зібрала 1 200 ре-постів та коментарів у мережі Facebook

Ілена Альдині-Мессина,  дизайнер музею: "Цією акцією ми хотіли зачепити якнайширші верстви суспільства,  особливо молодь, найактивніших інтернет-користувачів. Ми переконались, що мова соціальних медіа — ідеальний спосіб взаємодії з такою аудиторією".



 

Окленд, Нова Зеландія    

Автор: доктор Ванда Віталі, директор музею  

Час проведення: 2010-й рік і донині

В Музеї Окленда представлені різноманітні етнографічні експонати і проводяться освітні програми з природничих наук та мистецтва. На честь 80-ліття музею його адміністрація вирішила перевести плату за вхід у формат free danation (вільної пожертви) — щоб кожен міг платити за вхід стільки, скільки вважав за доцільне. Акція I AM Free збільшила відвідуваність музею на 34 %, її зробили постійною, і кожен мешканець або гість міста може відвідувати виставки, лекції, семінари, майстер-класи за ту суму, яку він може собі дозволити.

Близько 40 000 людей відвідали Музей Окленда за 6 тижнів кампанії I AM Free
 
Джерело: http://www.the-village.ru/village/situation/abroad/132753-inostrannyy-opyt-kak-muzei-delayut-sebe-reklamu

Добірка та переклад: Сергій ЛИСТОПАДОВИЙ,
Фундація Героя України, Академіка Петра Тронька

Немає коментарів:

Дописати коментар

Ваша думка